Käyttökatkon aikana asiakas ei pääse lähettämään tai lukemaan viestejä tai täyttämään ja tarkastelemaan lomakkeita OmaHyvis-palvelussa.

Uudistettu sähköinen asiointipalvelu avautuu asiakkaiden käyttöön 31. toukokuuta.

Saattaa vaikuttaa myös sähköisiin ajanvarauspalveluihin

Sähköisen asiointipalvelun uudistus saattaa aiheuttaa ajoittaisia katkoja ja häiriöitä myös kansalaisen sähköisissä ajanvarauspalveluissa 26.-31. toukokuuta. Katkot ja häiriöt koskevat laboratorion, neuvolan, sairaanhoitajan vastaanoton ja seulontamammografian sähköisiä ajanvarauspalveluja sekä osaa suun terveydenhuollon sähköisistä ajanvarauspalveluista.

Sähköisen asiointipalvelun uudistuksen yhteydessä asiakkaan vanhat lomakkeet ja viestit siirtyvät arkistoon eivätkä ole enää hänen itsensä nähtävissä. Sosiaali- ja terveydenhoidon ammattilaiset voivat kuitenkin selata asiakkaan aiemmin lähettämiä tietoja.

Uudistus tuo selkeyttä ja helpottaa käyttöä

Kun uudistettu palvelu kuun lopulla avautuu, sieltä löytyvät Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveydenhuollon tutut asiointipalvelut entistä selkeämmässä ja helppokäyttöisemmässä muodossa. Uudistettu palvelupohjainen rakenne ja toiminnanohjausta tukeva tekniikka vastaavat sähköisen asioinnin muuttuneita tarpeita ja kansallista kehitystä.

Palveluun kirjautumisen yhteydessä asiakkaan tulee tarkistaa ja päivittää yhteystietonsa, sekä hyväksyä uuden palvelun käyttöehdot ja sähköisen asioinnin sopimus.

Kokonaisvaltainen sähköisten asiointipalvelujen uudistus aloitettiin Päijät-Hämeessä päivittämällä sähköisen asioinnin verkkosivut huhtikuussa. Julkisten sivujen ilmettä on kirkastettu ja sisällöt päivitetty vastaamaan palvelussa mukana olevien alueiden tämänhetkistä tarvetta. Sivut taipuvat entistä paremmin myös mobiilikäyttöön.

Tutustu sähköisiin palveluihin

Päivitetty: 18.5.2017

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *