Jo pelkästään tekninen kehitys on ollut viime vuosina niin huimaa, että sivustot oli jo korkea aika uusia.

Asiakkaiden vaatimukset verkkopalvelun suhteen ovat nykyisin aivan eri maailmasta. Nopeus, responsiivisuus, visuaalisuus – koko käyttökokemus ratkaisee heti kättelyssä, viitsitäänkö sivulla ylipäänsä olla. Samalla asiakkaat äänestävät tablettiensa ja kännyköidensä ääressä sen, kenen palveluita käytetään.

Kun asiakkaiden vapaus valita terveyspalvelujensa tuottaja on jo mahdollista, ei mene enää kauaa, kun verkkopalvelu alkaa yhä enemmän vaikuttaa siihen, kenen palvelut voittavat ja kenen jäävät häntäpäähän.

Suosittelu on päivän sana

Suosittelukulttuuri ja vertaisarviot ovat vahvoilla verkossa. Uskon, että ne jylläävät pian myös julkisten terveyspalveluiden valinnassa. Siksi keräämme asiakaspalautetta, jonka myös julkaisemme sivuillamme.

Alkuvaiheessa kysymme, suosittelisitko meitä ystävillesi ja tutuillesi. Jatkossa toivon, että saamme kerätyksi asiakaspalautetta, jota voimme näyttää sivuillamme palvelukohtaisesti. Silloin voimme aidosti auttaa asiakasta löytämään ja valitsemaan sopivan palvelun. Avoimuus ja läpinäkyvyys ovat meille tärkeitä arvoja, samoin asiakaskokemuksen kehittäminen.

Sähköiset palvelut vielä lapsenkengissä

Sähköisistä palveluista on jo pitkään odotettu julkishallintoon säästöjen tuojaa ja toiminnan tehostajaa. Asiakkaat sosiaali- ja terveyspalveluissakin toivovat yhä enemmän ajasta ja paikasta riippumatonta asiointia. Toistaiseksi e-palveluiden valikoima on vielä harmillisen suppea, myös meillä. Sote-palveluiden digitalisaatio on vielä suurelta osin toteuttamatta. Nähtäväksi jää, tuleeko muutos vihdoin maakuntatasoisen hallintouudistuksen mukana.

Uusilla sivuilla olemme pyrkineet käyttämään mahdollisimman selkeää kieltä ja välttämään ammattisanastoa. Palvelut on nostettu esiin ja organisaatio häivytetty taustalle.

Kävimme silti liian vähän vuoropuhelua asiakkaiden kanssa.

Nyt kun sivut ovat julki, toivon, että sinä ja muutkin asiakkaamme kerrotte, mikä on hyvää ja missä on vielä kehitettävää. Nykyisin tekniikka nimittäin antaa erinomaiset mahdollisuudet siihen, että sivuja kehitetään koko ajan.

Lupaan, että kehitämme sivujamme sitä mukaa, kun saamme palautetta ja ideoita. Pallo on nyt sinulla.

Päivitetty: 5.6.2017

4 ajatusta aiheesta “Verkkopalvelu uudistui – löydätkö etsimäsi?

  1. Sosiaalitoimen sähköinen asiointi ei toimi. Milloinkohan alkaa taas toimimaan?

  2. Ongelmasta on ilmoitettu eteenpäin. Toivottavasti alkaa toimia mahdollisimman pian. Epäilen, että menee huomiselle.

  3. Hei
    Mistä osoitteesta löytyy nyt Nastolassa otetut laboratorio tulokset ja tuleva marevan annos ?
    Entinen linkki ei toimi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *