Anna palautetta

Kerro meille mitä mieltä olet palvelustamme. Palautteesi on meille arvokas, sillä sen perusteella kehitämme palveluamme entistä paremmaksi. Palautteen lisäksi voit tehdä ilmoituksen hoitoosi, hoivaasi tai palveluusi liittyneestä vaaratilanteesta (ks. lisätiedot alta kohdasta Ilmoita vaaratilanteesta).

Anna palvelupalautetta täällä. Palautteen antaminen on mahdollista myös paperisella palautelomakkeella, joka on saatavilla yksiköissämme.

Harjun terveyden tuottamista palveluista pääset antamaan palautetta suoraan täällä.

Fimlabin tuottamista laboratoriopalveluista pääset antamaan palautetta suoraan täällä.

Ohjeita palautteen antamiseen:

  • Voit antaa palautetta omasta tai läheisesi saamasta hoidosta, hoivasta tai palvelusta.
  • Voit antaa palautteen nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä palautteeseen liittyen, jätä lomakkeelle yhteystietosi ja valitse ko. kohtaan ”Kyllä”. Olemme sinuun yhteydessä 7 vuorokauden sisällä. Käsittelemme tietojasi tietosuojaselosteessa kuvatun mukaisesti.
  • Älä laita palautteeseen henkilötunnusta tai muita luottamuksellisia tietoja.
  • Palautteen lähettäminen edellyttää tietosuojaselosteen hyväksymisen.
  • Jos saamaasi hoitoon, hoivaan tai palveluun liittyy epäselvyyksiä tai ongelmia, ole suoraan yhteydessä kyseiseen yksikköön.
  • Palautelomakkeella et voi perua varattua aikaa. Tarkemmat ohjeet ajan perumiseksi löydät täältä.
  • Palaute ei ole virallinen muistutus tai kantelu. Muistutuksiin, kanteluihin ja potilasvahinkoihin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko potilas- tai sosiaaliasiamieheen (yhteystiedot alla).
Ilmoita vaaratilanteesta

Kerro meille hoitoosi, hoivaasi tai palveluusi liittyvästä vaaratilanteesta. Asiakkaalla ja potilaalla on oikeus oikea-aikaiseen, turvalliseen ja vaikuttavaan hoitoon, hoivaan ja palveluun, joista on mahdollisimman vähän haittaa. Mikäli koet, että tämä ei ole toteutunut hoidossasi, hoivassasi tai palvelussasi, niin ilmoita siitä.

Ilmoita hoitoon, hoivaan tai palveluun liittyvästä vaaratilanteesta täällä.

Ohjeita vaaratilanneilmoituksen tekemiseen:

  • Voit tehdä ilmoituksen omasta tai läheisesi saamasta hoidosta, hoivasta tai palvelusta.
  • Voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä ilmoitukseen liittyen, jätä lomakkeelle yhteystietosi. Olemme sinuun yhteydessä 14 vuorokauden sisällä. Käsittelemme tietojasi rekisteriselosteessa kuvatun mukaisesti.
  • Älä laita ilmoitukseen henkilötunnusta tai muita luottamuksellisia tietoja.
  • Jos saamaasi hoitoon, hoivaan tai palveluun liittyy epäselvyyksiä tai ongelmia, ole suoraan yhteydessä kyseiseen yksikköön.
  • Ilmoituksella et voi perua varattua aikaa. Tarkemmat ohjeet ajan perumiseksi löydät täältä.
  • Vaaratilanneilmoitus ei ole virallinen muistutus tai kantelu. Muistutuksiin, kanteluihin ja potilasvahinkoihin liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä joko potilas- tai sosiaaliasiamieheen (yhteystiedot alla).
Potilasasiamies

Muistutuksiin, kanteluihin ja potilasvahinkoilmoituksiin liittyvistä asioista antaa lisätietoa potilasasiamies.

Sosiaaliasiamies

Jos olet tyytymätön sosiaalihuollossa saamaasi kohteluun tai palveluun, voit olla yhteydessä sosiaaliasiamieheen. Häneltä voit kysyä lisätietoa myös sosiaalihuollon muistutuksista ja kanteluista.

Laskutiedustelut

Laskutusasioissa lisätietoja saat asiakasmaksut sivulta

Verkkosivut

Kehitämme verkkosivuja paremmin palvelevaksi. Anna palautetta verkkosivuista.

 

Sivu päivitetty: 30.6.2021