Koronaepidemiasta johtuen hyvinvointiyhtymän kiireetöntä hammashoitoa siirretään myöhempään ajankohtaan.

Asiakkaan tulee itse siirtää ajanvarausta, jos hänellä on hengitystieoireita tai kuumetta, hänellä todetaan tai epäillään koronainfektiota tai hän on karanteenissa tai on ollut lähikontaktissa karanteenissa olevan henkilön kanssa.

Puolikiireellistä ja kiireellistä hoitoa annetaan ainoastaan ajanvarauksella
Aluekohtainen ajanvaraus- ja neuvontapuhelin palvelee asiakkaita arkipäivisin klo 8-15, muina aikoina tulee soittaa numeroon 116117. Puhelimessa arvioidaan kiireellisyys ja asiakas saa tarvittavat ohjeet jatkosta.

Alueelliset ajanvaraus- ja neuvontapuhelimet:

  • Pohjoinen alue (Asikkala, Hartola, Padasjoki) p. 03-880 2842
  • Itäinen alue (Iitti ja Nastola) p. 03-819 4160
  • Läntinen alue (Hollola ja Kärkölä) p. 03-880 2250
  • Lahden alue p. 03- 818 4911
  • Eteläinen alue (Myrskylä, Orimattila, Pukkila) p. 03-819 4280

Myös chat-palvelu on käytössä yhtymän verkkosivuilla osoitteessa www.phhyky.fi.

Etävastaanotot otetaan vaiheittain käyttöön
Hammashoidossa otetaan vaiheittain käyttöön suuhygienistien ja hammaslääkäreiden etävastaanotot, joissa asiakkaan kanssa keskustellaan puhelimen tai tietokoneen välityksellä. Videoyhteyttä varten asiakas tarvitsee sähköpostiosoitteen ja nettiyhteyden.

Päivitetty: 30.3.2020