Laskuihin tulee ilmoitus, että maksuaikaa pidennetään postialan lakon vuoksi 14 päivällä alkuperäisestä, laskulla olevasta eräpäivästä. Asiakkaille ei aiheudu tästä ylimääräisiä kuluja, eivätkä he saa maksumuistutuksia kun noudattavat maksamisesta annettuja ohjeita. Maksuajan pidennys ei koske aiemmin lähetettyjä laskuja. Yhtymän laskujen maksuaika on normaalisti 21 päivää. Maksuaikaa lisättiin kahdesta kolmeen viikkoon viime toukokuussa.

Yhtymä suosittaa asiakkailleen laskun muuttamista e-laskuksi tai suoramaksuksi, jolloin laskun saapuminen ei ole postinkulun varassa. E-lasku tilataan oman verkkopankin kautta ja suoramaksusta sovitaan oman pankin kanssa. E-laskun ja suoramaksun tilaamiseen tarvittava asiakasnumero löytyy laskulta. Jos asiakkaalla on käytössään netposti, laskut ohjautuvat sinne.

Laskujen maksuaikaa, maksujen oikeellisuutta ja perintää koskeviin tiedusteluihin vastaa Provincia Oy puhelimitse numerossa 03 821 4019 tai sähköpostitse osoitteessa maksuntarkkailu@provincia.fi. Laskun sisältöä koskeviin tiedusteluihin vastataan hyvinvointiyhtymän laskutuksen numerossa 03 819 3999 (ma-pe klo 9-11) tai osoitteessa myyntireskontra@phhyky.fi.

Päivitetty: 7.11.2019