Numerosta ohjataan myös tarvittaessa eteenpäin, jos asukas haluaa keskusteluapua tai tarvitsee muuta tukea tapahtuneen käsittelyyn. Numeroon voivat ottaa yhteyttä myös asukkaiden lähiomaiset.

Yhtymän sosiaalityön edustaja on palopaikalla tavattavissa tiistaina päivällä. Paikalla on myös SPR:n päivystäjiä, jotka tekevät yhteistyötä yhtymän kanssa asukkaiden tukemisessa.

Niitä asukkaita, joilla on kotivakuutus, kehotetaan ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja tiedustelemaan sitä kautta korvaavan majoituksen järjestämistä. Lahden Talot on lupautunut käsittelemään kiireellisinä Luhtikatu 3:n asukkaiden asuntohakemukset. Asuntoa voi hakea Lahden Talojen kotisivujen sähköisen asuntohaun kautta (www.lahdentalot.fi). Hakemukseen pitää laittaa vapaaseen tekstikenttään tieto, että hakija on Luhtikatu 3:n asukas.

Poliisi tutkii palon syttymissyytä ja tiedottaa tutkinnan etenemisestä.

Päivitetty: 2.7.2019