Alkuviikosta tapahtunut virhe tuli yhtymän tietoon, kun asiakas oli puhelimitse yhteydessä ja palautti henkilökohtaisesti kaikki hänelle vahingossa joutuneet paperiset asiakirjat. Asiakirjat koskivat tutkimustilauksia, eivät tutkimustuloksia.

Virheen syy on selvitetty. Virhe tapahtui yhtymän keskitettyjen sihteeripalvelujen työntekijälle keskussairaalan laboratorion näytteenoton asiakaspalvelussa.

Asiakaspalvelun työprosessia on välittömästi korjattu niin, että useita asiakkaita koskevia tutkimustilauslistoja ei enää käsitellä asiakaspalvelussa.

Asiakkaille, joiden potilastietosuoja oli vaarantunut, lähetetään kirje, jossa heitä informoidaan tapahtuneesta ja heiltä pyydetään anteeksi.

Hyvinvointiyhtymä pahoittelee tapahtunutta.

Päivitetty: 13.10.2017