Päijät-Soten taloushallinnon palveluja tuottavan Provincia Oy:n mukaan ongelma liittyy 4.–6.8. muodostuneisiin laskuihin, jotka eivät ole siirtyneet operaattorin järjestelmästä verkkopankkiin. Provincia Oy korjaa ongelmaa parhaillaan suurella tärkeysasteella.

Aiheettoman perintäviestin saaneen asiakkaan ei tarvitse juuri nyt reagoida asiaan, sillä aiheettomat perintäkirjeet tullaan mitätöimään. Asiakkaat, jotka eivät ole vielä maksaneet laskua, saavat aiemman laskun tilalle uuden laskun, joka menee myös suoraveloitusasiakkaille. Jo laskun maksaneiden asiakkaiden osalta asia on kunnossa. Perintää koskevissa tiedusteluissa voi olla yhteydessä Provincian maksuntarkkailuun numeroon 03 821 4019 tai sähköpostitse osoitteeseen maksuntarkkailu@provincia.fi.

Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta haittaa ja tiedotamme lisää huomenna tiistaina.

Päivitetty: 27.9.2021