Salpakankaan sote-keskus.

Ajanvaraus tapahtuu edelleen puhelimitse. Päivystysasioissa suosittelemme yhteydenottoa aamulla klo 89. Käytössämme on takaisinsoittojärjestelmä eli soitamme asiakkaalle takaisin. 

Samalla päivystyspotilaiden hoito keskitetään sote-keskuksen ensimmäiseen kerrokseen, ja päivystyspotilaita hoitavat entistä enemmän hoitajat ja lääkärit yhdessä. Toiminnan muutokset liittyvät maakunnalliseen Tulevaisuuden sote-keskus -hankkeeseen, jossa kehitämme uudenlaisenmoniammatillisen tiimityön mallia myös Salpakankaalla.  

Asiakkaalle tämän työn pitäisi näkyä entistä saumattomampina palveluina, toteaa hallintoylihoitaja Pertti Sopanen Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymästä 

Salpakankaalla asiakkaita kohtaavassa tiimissä onkin jo mukana esimerkiksi farmaseutti, ja vaiheittain aletaan sovittaa yhteen myös muita palveluja, kuten kuntoutusta ja matalan kynnyksen mielenterveyspalveluja. 

Päivitetty: 17.2.2021