Lahti

Terveyspalvelut

Harjun terveys tuottaa 1.1.2021 alkaen Lahden kaupungin asukkaiden avosairaanhoidon, suun terveydenhuollon ja perustason mielenterveyspalvelut. Harjun terveys palvelee asiakkaitaan myös digitaalisesti Päijät-Sote-sovelluksen ja verkkopalvelun kautta 1.1.2021 alkaen. Käytössäsi on mm. lääkärin ja hoitajan etävastaanotto, josta saat apua 24/7. Etävastaanotolla hoidetaan oireita, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta.

Sote-keskusten puhelinpalvelussa terveydenhuoltoalan ammattilainen neuvoo ja ohjaa terveyteen sekä sairauteen liittyvissä asioissa. Arvion perusteella saat joko itsehoito-ohjeet tai sinut ohjataan sairaanhoitajan tai lääkärin vastaanotolle.

Jos kyseessä on henkeä uhkaava tilanne, ota yhteyttä hätänumeroon 112. Iltaisin, öisin ja viikonloppuisin päivystys on Päijät-Hämeen keskussairaalan yhteydessä Akuutti24:ssä.

Monet puhelinpalvelumme toimivat takaisinsoittoperiaatteella: sinun ei tarvitse jonottaa puhelimessa vaan voit jättää soittopyynnön automaattiin. Omaa terveyttäsi ja laboratoriotuloksia voit seurata myös sähköisesti.

Arvioi oireesi Omaolo -palvelussa

Vaihtoehto soittamiselle tai palveluneuvonnassa asioimiselle on oireiden arviointi Omaolo -palvelussa. Palvelu antaa arvioinnin perusteella suosituksen hoidosta. Tarvittaessa voit lähettää tulokset eteenpäin ammattilaiselle. Käytössä on jo yli 10 yksittäisen oireen tai terveysongelman arviota.

Digihoitaja käsittelee Omaolon kautta tulleita viestejä arkipäivisin klo 8-15 ja vastaa palvelun kautta lähetettyyn oirearvioon viestillä Omaolossa.

Omaolon oirearvioissa on sulku 30.12.2020 – 12.1.2021. Sulku ei koske koronavirustaudin oirearviota.

Linkki oirearvioihin

Sivu päivitetty: 31.12.2020