Yhteydenotto, neuvonta ja päivystys

Harjun terveys tuottaa 1.1.2021 alkaen lahtelaisten avosairaanhoidon, suun terveydenhuollon ja perustason mielenterveyspalvelut.

Harjun terveys palvelee asiakkaitaan myös digitaalisesti Päijät-Sote-sovelluksen ja verkkopalvelun kautta 1.1.2021 alkaen. Käytössäsi on mm. lääkärin ja hoitajan etävastaanotto, josta saat apua 24/7. Etävastaanotolla hoidetaan oireita, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta.

Ajanvaraus

Lääkärien ja hoitajien vastaanotto

Kun sairastut ja tarvitset lääkärin tai hoitajan palveluja, ota yhteyttä sote-keskuksen ajanvarauksen ja neuvonnan puhelinnumeroon.

Hammashoito

Suun terveydenhuollon ajanvaraukseen voit ottaa yhteyttä puhelimitse tai asioida sähköisen asiointipalvelun kautta.

Neuvonta

Ajanvarauksen ja neuvonnan puhelinpalvelussa hoitaja arvioi hoidon tarpeen ja kiireellisyyden sekä neuvoo ja ohjaa terveyteen ja sairauteen liittyvissä asioissa.

Neuvolapalveluja antavat muun muassa äitiys- ja lastenneuvolat.

Tietoa ikäihmisten palveluista saat Asiakasohjausyksikkö Siiristä.

Päivystys

Kun sairastut, ota yhteyttä ajanvarauksen ja neuvonnan puhelinnumeroon. Hoitaja arvioi tilanteesi ja ohjaa oikeaan hoitopaikkaan sote-keskuksiin tai Akuutti24-päivystykseen.

Ilta- ja viikonloppupäivystys on Akuutti24:ssä kiireellistä hoitoa vaativille sekä vakavissa tilanteissa ympäri vuorokauden.

Tapaturmaklinikalla Lahden sote-keskuksessa hoidetaan esimerkiksi murtumaepäilyt, nyrjähdykset, haavat ja ruhjeet.

Hammaslääkärin särkypäivystys on Akuutti24:ssä joka päivä kello 8 – 21 ilman ajanvarausta.

Sivu päivitetty: 30.12.2020